Dijous 16 març
Si recordau, vàrem decidir fer manualitats de guepards. Les mascotes vàren decidir que volien fer-ne un individual i un altre grupal. L'individual ja el vàrem fer però ens queda fer el de l'aula i per això començam a demanar-vos la vostra col·laboració per tal d'aportar el material necessari.
Tenim una conversa sobre com fer el nostre guepard:
M: Com farem el nostre guepard
- Pau: a la mesura que arribi i amb totes les coses
- Iván: ens fa una mida amb les mans i ens diu que així hi cap be
- Hugo C: d’un quilo
- Miquel: un kilo es lo que pesa mi padre
- Hugo. M: de tres kilos, de cartón y plastilina
- Héctor: de 4 kilos, de cartón y botellas
- Asier: eso pesa poquísimo
- Chloe: con una botella y plastilina
- Ana: mitjà, un poc gros
- Elena: amb botelles y cartró
- David M: botellas y papel
- Miquel: de 20kg, per fer-lo amb totes les coses que hem portat
- Sara: de botelles y papel
- David G: amb botelles i cartró
- Ciro: de cartró, pintura y botellas
- Paula: amb paper i plastilina
- Unai: de 40kg para hacerlo con todas las cosas
- Ciro: pero eso no pesa tanto
- Aura: de 44 kg, así hay muchas cosas
- Pablo: de 50.000kg así tiene muchas cosas
Què són els kg:
- Miquel: lo que pesam nosaltres
- Ana: el guepard no tiene nada que ver con los kilos
- Sara: lo podemos hacer sin pesar y miramos cuanto mide
- Ciro: farem un guepard gros per tota la classe
- Pablo: para saber cómo es de verdad
- Pablo: de fotos y saber qué largo es, porque en las fotos no nos enseñan de verdad que largo es
- Asier: hem de saber quan pesa
- Mati: amb una foto podrem saber quan pesa?
- Una foto per cada parella
- Mati: amb una foto tu saps quan pesa un guepard?
- Amb un guepard de veritat
- Pablo: hem de portar un guepard de veritat, posar-lo en una gàbia perquè no ens mossegui
- I d’on treim un guepard de veritat?
- D’Àfrica
- De la sabana
- Ana: com podem saber com es un guepard de veritat si els que hem estudiat no son de veritat?
- Mati: però ara anam a fer el guepard. Hem parlat de mesures, de pes, …com podem saber com es un guepard de veritat?
- Chloe: aquí no existeixen els guepards i a l’escola no es pot anar de viatge perquè ens perdríem l’escola
- Mati: on podem cercar coses dels guepards que ens ajudin a saber com són de veritat?
- Com agafam un guepard si no som caçadors?
- Mati: però realment volem agafar un guepard?
- No, volem saber com és un guepard de veritat.
- Mati: d’on podem treure la informació?
- Pau: un guepard el farem el dimecres que són els dies de projecte
- Ciro: podem intentar cercar informació dels científics dels guepards
- Mati: i que penses que fan els científics dels guepards?
- Ciro: intenten saber quan pesen i com pot córrer de ràpid, …
- Mati: i on ho podem trobar?
- Pablo: al youtube
- Ana. I que és el youtube?
- Ciro i Pau: ¡pues donde vemos los videos! ¡Y las pelis!
- Mati: nomes la podem trobar al youtube?
- Asier: mirando el ordenador
- Mati: Maria mira per l’ordinador a veure si veus un guepard
- Asier: buscándolo
- Ciro: hem de posar informació dels guepards
- Mati: on hem de posar-ho?
- Ciro: no se a quin lloc de l’ordinador s’ha de posar
- Mati: a un racó de l’ordinador?
- Ciro: per quin racó de l’ordinador sortirà la informació
- Mati: algú sap en quin racó de l’ordinador s’ha de posar “informació dels guepards”
- Pau: al google
- Pau: i també se pot dir xerrant
- Mati: es clar , en els ordinadors que funcionen per veu!
- Mati: ens hem dispersat un poquet i hem de tornar a parlar del tema que estàvem tractant.
- (tots seuen a les cadires)
- Mati: que volem fer?
- Pau: volem fer un guepard
- … jo crec que ho podem fer votant
- Mati: votant que?
- Pau: el guepard
- Mati: primer hem de saber com és un guepard de veritat. No és això el que havíem dit que volíem fer?
- Pau: no sabem quan mesura un guepard
- Mati: qui ens pot ajudar?
- Sara: el teu equip
- … na mati, na maria, els científics
- Mati: qui més ens pot ajudar a cercar tot aquest material?
- Chloe: los papás
- Mati. I com sabran els papàs i les mamàs el que han de fer?
- Pau: amb una nota
- Mati: i que hem de posar a la nota? Què necessitam per saber com volem fer el nostre guepard?
- Pablo: un vídeo que digui l’altura, si te garres…
- Mati: i dels quilos? Què hem de saber?
- Ciro: el pes
- Mati: pensau les coses que fareu a casa amb els papàs per saber com és un guepard de veritat, com us poden ajudar els papàs a saber el que els científics han après sobre els guepards, … parlau amb el vostre equip.
Per aquest motiu, us escribim una nota:
22 març
Avui encetam el
nostre guepard però abans organitzam per equips el contingut del projecte, utilitzant la dinàmica de llapis al mig (primer XERRAM, ESCOLTAM I DECIDIM per equips sobre la pregunta o consigna donada i després ho fem constar al paper).
A més a més, abans de començar, recordam primer el que
decidirem respecte de com fer el guepard de l’aula
Ara si! Començam a donar
forma al nostre guepard, utilitzant una altra tècnica de paper maixé, diferent a la que vàrem fer servir per fer els guepards individuals. Utilitzam paper de periòdic i una barreja de cola i aigua. Quan estigui eixut, quedarà dur.
24 març
Seguim fent el guepard
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada