GUEPARD PER L'AULA

Dijous 16 març
Si recordau, vàrem decidir fer manualitats de guepards. Les mascotes vàren decidir que volien fer-ne un individual i un altre grupal. L'individual ja el vàrem fer però ens queda fer el de l'aula i per això començam a demanar-vos la vostra col·laboració per tal d'aportar el material necessari.

Tenim una conversa sobre com fer el nostre guepard:

M: Com farem el nostre guepard

-        Pau: a la mesura que arribi i amb totes les coses
-        Iván: ens fa una mida amb les mans i ens diu que així hi cap be
-        Hugo C: d’un quilo
-        Miquel: un kilo es lo que pesa mi padre
-        Hugo. M: de tres kilos, de cartón y plastilina
-        Héctor: de 4 kilos, de cartón y botellas
-        Asier: eso pesa poquísimo
-        Chloe: con una botella y plastilina
-        Ana: mitjà, un poc gros
-        Elena: amb botelles y cartró
-        David M: botellas y papel
-        Miquel: de 20kg, per fer-lo amb totes les coses que hem portat
-        Sara: de botelles y papel
-        David G: amb botelles i cartró
-        Ciro: de cartró, pintura y botellas
-        Paula: amb paper i plastilina
-        Unai: de 40kg para hacerlo con todas las cosas
-        Ciro: pero eso no pesa tanto
-        Aura: de 44 kg, así hay muchas cosas
-        Pablo: de 50.000kg así tiene muchas cosas

Què són els kg:

-        Miquel: lo que pesam nosaltres
-        Ana: el guepard no tiene nada que ver con los kilos
-        Sara: lo podemos hacer sin pesar y miramos cuanto mide
-        Ciro: farem un guepard gros per tota la classe
-        Pablo: para saber cómo es de verdad
-        Pablo:  de fotos y saber qué largo es, porque en las fotos no nos enseñan de verdad que largo es
-        Asier: hem de saber quan pesa
-        Mati: amb una foto podrem saber quan pesa?
-        Una foto per cada parella
-        Mati: amb una foto tu saps quan pesa un guepard?
-        Amb un guepard de veritat
-        Pablo: hem de portar un guepard de veritat, posar-lo en una gàbia perquè no ens mossegui
-        I d’on treim un guepard de  veritat?
-        D’Àfrica
-        De la sabana
-        Ana: com podem saber com es un guepard de veritat si els que hem estudiat no son de veritat?
-        Mati: però ara anam a fer el guepard. Hem parlat de mesures, de pes, …com podem saber com es un guepard de veritat?
-        Chloe: aquí no existeixen els guepards i a l’escola  no es pot anar de viatge perquè ens perdríem l’escola
-        Mati: on podem cercar coses dels guepards que ens ajudin a saber com són de veritat?
-        Com agafam un guepard si no som caçadors?
-        Mati: però realment volem agafar un guepard?
-        No, volem saber com és un guepard de veritat.
-        Mati: d’on podem treure la informació?
-        Pau: un guepard el farem el dimecres que són els dies de projecte
-        Ciro:  podem intentar cercar  informació dels científics dels guepards
-        Mati: i que penses que fan els científics dels guepards?
-        Ciro:  intenten saber quan pesen i com pot córrer de ràpid, …
-        Mati: i on ho podem trobar?
-        Pablo: al youtube
-        Ana. I que és el youtube?
-        Ciro i Pau: ¡pues donde vemos los videos! ¡Y las pelis!
-        Mati: nomes la podem trobar al youtube?
-        Asier: mirando el ordenador
-        Mati: Maria mira per l’ordinador a veure si veus un guepard
-        Asier: buscándolo
-        Ciro: hem de posar informació dels guepards
-        Mati: on hem de posar-ho?
-        Ciro: no se a quin lloc de l’ordinador  s’ha de posar
-        Mati: a un racó de l’ordinador?
-        Ciro: per quin racó de l’ordinador sortirà la informació
-        Mati: algú sap en quin racó de l’ordinador s’ha de posar “informació dels guepards”
-        Pau: al google
-        Pau: i també se pot dir  xerrant
-        Mati: es clar , en els ordinadors que funcionen per veu!
-        Mati: ens hem dispersat un poquet i hem de tornar a parlar del tema  que estàvem tractant.
-        (tots seuen a les cadires)
-        Mati: que volem fer?
-        Pau:  volem fer un guepard
-        … jo crec que ho podem fer votant
-        Mati: votant que?
-        Pau: el guepard
-        Mati: primer hem de saber com és un guepard de veritat. No és això el que havíem dit que volíem fer?
-        Pau: no sabem quan mesura un guepard
-        Mati: qui ens pot ajudar?
-        Sara: el teu equip
-        … na mati, na maria, els científics
-        Mati: qui més ens pot ajudar a cercar tot aquest material?
-        Chloe: los papás
-        Mati. I com sabran els papàs i les mamàs el que han de fer?
-        Pau: amb una nota
-        Mati: i que hem de posar  a la nota? Què necessitam per saber com volem fer el nostre guepard?
-        Pablo: un vídeo que digui  l’altura, si te garres…
-        Mati: i dels quilos? Què hem de saber?
-        Ciro: el pes
-        Mati: pensau les coses que fareu a casa amb els papàs  per saber com és un guepard de veritat, com us poden ajudar els papàs a saber el que els científics han après sobre els guepards, … parlau amb el vostre equip.

Per aquest motiu, us escribim una nota:















22 març
Avui encetam el nostre guepard però abans organitzam per equips el contingut del projecte, utilitzant la dinàmica de llapis al mig (primer XERRAM, ESCOLTAM I DECIDIM per equips sobre la pregunta o consigna donada i després ho fem constar al paper).













A més a més, abans de començar, recordam primer el que decidirem respecte de com fer el guepard de l’aula


Ara si! Començam a donar forma al nostre guepard, utilitzant una altra tècnica de paper maixé, diferent a la que vàrem fer servir per fer els guepards individuals. Utilitzam paper de periòdic i una barreja de cola i aigua. Quan estigui eixut, quedarà dur. 





















24 març
Seguim fent el guepard








Comentaris