El so del guepard

Una de les preguntes que ens queden per resoldre de les que varen fer les mascotes sobre els guepards era: com rugeixen els guepards? Per tal de poder donar resposta a aquesta i que ells poguessin arribar a la conclusió, vaig preparar una dinàmica de reconeixement de sons.

Primer els hi vaig demanar quin so pensaven que feia el guepard. Això em varen contestar:

Aura
Unai
Pau
Ciro
Iván

Després els hi vaig posar diferents sons d’animals i m’havien d’anar dient quin animal pensaven que estaven escoltant: mico, ase, una foca.

I els hi vaig posar un àudio del so que fa el guepard i aquestes varen ser les seves respostes:
Pedro: un pingüino
Ana: un loro
Daniela: un perro
Aura: perro
Pau: guepard
Hugo m: un lobito
Chloe: un pingüino
Candela: un pingüino
Héctor: un loro
Asier: loro
Nerea: mono
Elena: perro
Unai: iguanas
Aylen: pingüino
Hugo c: un pájaro
Unai: morsa

No vaig dir res. Vaig posar un d’un lleopard
Pau: un león
Nerea: un oso
Héctor: un oso
Candela: un oso
Damniela: un oso
Aura: león
Ana: león
Ivan: tigre

Finalment, varem desvetllar el misteri. Podien obrir els ulls, posarem la pissarra digital i els hi vaig ensenyar un vídeo de youtube del so dels guepards. Es varen quedar bocabadats, sense paraules (i això és difícil jeje). Per què havien dit un pardal, un pingüí o un ca? Perquè ho sembla!! Resulta que els guepards NO rugeixen, fan un so molt curiós, aparegut als pardals i que varem investigar i descobrir que es diu “Gañido” en castellà, ganyol en català. És a dir, un guepard “gaña” o ganya.


Ho podeu comprovar vosaltres mateixos en el següent vídeo!

Comentaris