DIA DE SANT JORDI!!

Hola boixos i boixes!!

Demà, dia 23 d'Abril, és el dia de Sant Jordi (San Jorge), sabeu perquè se celebra aquest dia?

El dia de Sant Jordi commemora la mort de Jorge de Capadòcia el 23 d'abril de 303. ​Aquest Jorge és el sant patró de països com Bulgària, Etiòpia, Geòrgia, Anglaterra o Portugal.

A Espanya és el patró de les comunitats autònomes d'Aragó i Catalunya, així com de les poblacions d'Alcoi i Banyeres de Mariola (Alacant), Càceres, Golosalvo, Caus (aquestes dues últimes a la província d'Albacete), Lucena (Còrdova) i Santurce (Biscaia).

A Catalunya en el Dia de Sant Jordi és tradicional intercavniar de roses i llibres entre parelles i persones estimades en aquesta data, convertint-se en una de les jornades populars més celebrades

Jorge de Capadocia - Wikipedia, la enciclopedia libre        Furtive verbum: Αγίου Γεωργίου - San Jorge
En 1995 la Unesco va proclamar​ el 23 d'abril com a Dia Mundial del Llibre. Sabeu què és la Unesco? És l'Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura. (en anglès United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, abreviat internacionalment como Unesco)
Posponen resoluciones contra Israel ante la UNESCO | Noticias ...
Per tant, a tot el món es celebra el dia del llibre el 23 d'abril. Uns celebren el Dia de Sant Jordi i altres el Dia del Llibre, però és molt parescut. Es tracta d'un dia simbòlic per a la literatura mundial, ja que aquest dia, en 1616, van morir: Cervantes i Shakespeare.
Cervantes Shakespeare
Diez recursos para descubrir la figura de Cervantes a tu alumnos ...William Shakespeare: vida, muerte, obras y características






La data també coincideix amb el naixement o la mort d'altres autors importants. El Dia Internacional del Llibre es va crear en honor a aquests autors morts.

Com veis el dia del llibre o dia de Sant Jordi es celebra de diferents maneres, a diferents llocs del món i per diferents motius, però sempre és el 23 d'abril.

Aquí vos deix un vídeo sobre la llegenda de Sant Jordi que explica qui era aquest home a Catalunya: (recordau que les llegendes són històries que es conten però que no sabem si son veritat o no i que solen incloure elements fantàstics)

https://www.youtube.com/watch?v=TJzRC9heOtY&t=104s

Ara vos convid a veure aquest altre, és una història més moderna de Sant Jordi i està situada en l'actualitat, en el confinament:

https://www.youtube.com/watch?v=tT3mM1GGto0


Per últim, un altre vídeo per recordar quant ens estimam i lo bé que ho estau fent els nins i nines quedant-vos a casa!!

https://www.youtube.com/watch?v=5LEKtpnDB40

Bah boixos, m'heu d'escriure als comentaris que vos han parescut aquests vídeos. Si no sabeu què escriure, podeu contestar a aquestes preguntes:

- Vos ha agradat algun dels vídeos?

- Heu après alguna cosa que no sabíeu?

- Estau llegint algun llibre actualment? Quin?

- Vos heu animat a fer alguna rosa o flor a casa?

Vinga boixos i boixes, contau-me coses!

Ànim que a partir de dia 27 ja podreu sortir a fer una volta!!

Una abraçada! Vos enyor molt i vull tornar a escola!

Comentaris

  1. Hola Sandra m'han agradat molt els vidios. Jo m'he estic llegin un llibre que es titula:El estraño caso del ladron de chocolate.
    Ana

    ResponElimina
  2. Hola Ana! Estic contenta que t'hagin agradat :)
    Què guay que estiguis llegint! Després m'haureu de donar la vostra opinió sobre els llibres que heu llegit i així sabré si els puc recomanar a altres infants.
    Una abraçada Ana!!

    ResponElimina
  3. Hola Sandra, soc en Pau, el primer vídeo m'agradat, però ja coneixia l'historia de sant Jordi, la part que menys m'agradat es la de quan es donen el petó.
    El segon vídeo m'agradat més, perque es molt divertit i graciós, com per exemple que el drac es fes vegetarià.
    La meva mare t' ha enviat un video amb la rosa de sant Jordi que van fer i penjar.
    Jo tambè estic llegint en aquests dies a casa, ja he acabat de la saga futbolissimos, el que es diu "la historia de los árbitros dormidos" i tambè el que ens vas donar de "xarop de banya d'unicorn" i ara he començat un altre de futbolissimos.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Hola Pau!!!! jejejje, a mi també me va agradar el segon vídeo perquè era diferent... Si, he rebut les teves tasques i el vídeo, gracisss! :) La saga dels futbolíssimos sona bé ;) supòs que si has repetit seran genials :)
    Una abraçada!

    ResponElimina
  5. Hola jo mestic llejint La Historia Interminable. I mesta agradant molt.
    Una abrasada molt forta.

    Ciro

    ResponElimina
  6. Hola Ciro! De petita vaig veure moltes vegades la peli de la Hisotira interminable. M'agrada saber que després de tant de temps encara agrada als boixos.
    Una abraçadaaaa!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada